Jak zredukować stres

 

Nic tak nie postarza i nie zakwasza organizmu jak silny lub długotrwały stres. Zabiera on nam cenne minerały, tak ważne dla pracy układu nerwowego i setek innych funkcji organizmu. Codzienne życie często przynosi sytuacje, w których denerwujemy się lub mocno stresujemy. Dlatego warto wprowadzić do dnia codziennego proste nawyki, które znacząco zredukują poziom stresu, pomogą radzić z nim sobie i podniosą odporność psychiczną, a co za tym idzie i ogólną.

Oto kilka prostych recept na redukcję stresu skumulowanego już w ciele, oraz na to, jak się go pozbywać na bieżąco.

Radość z ruchu

Spraw by przyjemna dla ciebie forma ruchu stała się stałym punktem każdego dnia. Zalecamy co najmniej 30 minut ćwiczeń na świeżym powietrzu dziennie. Ruch powinien być dostosowany do twoich możliwości i upodobań. Pamiętaj – żeby robić coś długoterminowo musisz to lubić! Wybierz czy wolisz jakąś formę sportu, ćwiczeń wytrzymałościowych, czy też może wystarczy ci spacer, praca w ogrodzie lub taniec.

 

Ruch usprawnia odkwaszanie

 

Stres najczęściej powoduje spięcie mięśni, często są one aż bolesne. To zmniejsza naszą gibkość, ogranicza zakres ruchu, sprawia, że nie możemy już robić ruchów w takim zakresie jak wcześniej. Używanie mięśni i ich rozciąganie działa relaksująco. Rozbija napięcia i przykurcze mięśni spowodowane stresem.

 

Lekkie ćwiczenia pogłębiają oddech i optymalną wentylację. To usprawnia usuwanie dwutlenku węgla (lotny kwas). Ruch i głęboki oddech to jedna z najlepszych form odkwaszania i aktywacji wszystkich mechanizmów regulacji równowagi kwasowo-zasadowej.

 

Po prostu... ruszaj się!

 

Rozruszaj swój dzień! Regularne ćwiczenia bardzo sprzyjają zdrowiu. I nie musisz uprawiać sportu – możesz chodzić, pracować w ogrodzie, jeździć na rowerze, chodzić po schodach. Z pewnością możesz też znaleźć zajęcia ruchowe prowadzone w swojej okolicy – w towarzystwie raźniej. Spróbuj czegoś nowego, może pływanie, jogging, aerobik, sporty grupowe, gimnastyka. Ćwiczenia na świeżym powietrzu są najlepsze, ale niech aura nie będzie wymówką do lenistwa – poznaj ofertę pobliskiego ośrodka sportowego. Poza tym, zawsze możesz ćwiczyć też w domu. Możesz ćwiczyć nawet podczas oglądania ulubionego programu w telewizji.

Ciesz się ruchem!

Wybierz sport, który sprawia ci satysfakcję. Pozwoli ci to uprawiać go przez długi czas. Ćwiczenie w grupie daje więcej radości i motywacji. Grupą może być zespół w klubie, przyjaciele, rodzina, sąsiedzi. Zróbcie razem coś dobrego dla waszego zdrowia.

Idealnym rozwiązaniem jest, kiedy w plan swojego dnia możesz włączyć:

  • co najmniej 30 minut dziennie zwykłych form ruchu (codzienne czynności: wchodzenie po schodach, sprzątanie, spacer zamiast jazdy autobusem, itd.)

  • 2 × w tygodniu ćwiczenia wytrzymałościowe i dla równowagi

  • 2-3 × w tygodniu przez 30-60 minut ćwiczenia dynamiczne (bieganie, pływanie, jazda na rowerze, taniec, etc.)

Dobrze jest się czasem spocić! Obfitsze wydzielanie potu dobrze działa na skórę, oczyszcza ją, pozwala usunąć nadmiar sodu oraz kwasów

Głęboki, odstresowujący oddech brzuszny

Stres zmienia nasz oddech, spłyca go, skraca. Sprawia, że jesteśmy niedotlenieni. Zmiana techniki oddychania może mieć duży wpływ na poprawę zdrowia i samopoczucia.

Oddychanie brzuszne jest najzdrowszym sposobem oddychania. Zużywa mniej energii niż oddychanie piersiowe, jest masażem dla narządów jamy brzusznej, ćwiczy mięśnie brzucha, obniża ciśnienie krwi i uspo­kaja. Ponadto znacząco zwiększa wykorzystywaną powierzchnię płuc, nawet 2-3 razy, i ilość wchłanianego tlenu. Płuca są optymalnie wentylowane. Pamiętaj o tym i często rób sobie przerwy na oddychanie.

Nowa moc w 5 minut – ćwiczenie oddechowe

Połóż ręce na brzuchu i zamknij oczy. Skoncentruj się na pępku i zacznij świadomie, głęboko oddychać. Niech oddech wpływa do jamy brzusznej i z niej wypływa. Brzuch musi wyraźnie się podnosić i unosić dłonie. Podczas wydechu napinaj mięśnie brzucha tak, aby wypchnęły jak najwięcej powietrza. Może cię zaskoczyć, jak szybko taki oddech wpłynie na twoje ciało i umysł – poczujesz się bardziej komfortowo, spokojniej. Stosuj to ćwiczenie by się na chwilę zatrzymać i zregenerować w ciągu dnia, gdy się zdenerwujesz, po pracy, a także tuż przed snem.

Regularne wyłączenia

Głęboki relaks jest bardzo ważny dla równowagi kwasowo-zasadowej organizmu. Znajdź w swoim rozkładzie dnia czas oraz stosowne miejsce, by móc się całkowicie wyłączyć. Postaraj się, by stało się to stałym elementem dnia lub przynajmniej tygodnia. Twoim „wyłączeniem” mogą być bardzo różne rzeczy: dobra książka, muzyka, hobby, ruch, rękodzieło, spacer, joga, medytacja lub modlitwa. Jeśli masz skłonność do zbyt intensywnych działań w ciągu dnia, wprowadź w jego rozkładzie godzinę „wystarczy – wyłączam się”.

Dla zdrowia niezbędna jest wystarczająca ilość snu: bez niego nie możemy się zregenerować, ma on bardzo korzystny wpływ na metabolizm. Dobry sen chroni nas przed chorobami umysłowymi i fizycznymi.

Śpij dobrze!

 

Ilość snu koniecznego dla zdrowia jest sprawą bardzo indywidualną. Można powiedzieć, że sen ma najlepszą jakość w godzinach od 22:00 do 2:00. Aby dobrze spać, przed zaśnięciem należy zrelaksować umysł. Przygotuj się do snu robiąc coś co lubisz i co cię odpręża, np. spacer, chwila w ogrodzie, spokojne hobby, kąpiel, książka. Do tych czynności nie zalicza się telewizja lub przeglądanie interentu! Pobudza to umysł a niebieskie światło ekranów zaburza naturalny cykl sen-czuwanie gdyż nasz organizm produkuje melatoninę, hormon odpowiedzialny za głęboki sen, tylko wtedy, gdy jest całkowicie ciemno.

 

Czasem, by przywrócić naturalny cykl snu, warto skorzystać z pomocy suplementów.

 

Melatonina + B12: 1 mg melatoniny skraca czas zasypiania i bardzo poprawia jakość snu i nocnego wypoczynku. Witamina B12 wspiera prawidłowe funkcjonowanie nerwów i psychiki.

Tabletki zasadowe MelissaBalans+: ekstrakt z melisy działa uspoka­jająco, magnez przyczynia się także do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i funkcji psychicznych. Dodatkowo zawierają potas, cynk (dla normalnego metabolizmu kwasowo-zasadowego) i wszyst­kie witaminy z grupy B dla redukcji zmęczenia.

Czasem podatność na stres jest wynikiem niedoborów

 

Nadmierna podatność na stres lub nieradzenie sobie z nim może być wynikiem niedoborów różnych składników odżywczych. Najważniejszymi z nich jest magnez, wapń, witaminy z grupy B.

 

Jeżeli cierpisz z powodu ciągłego poczucia stresu, poddenerwoania a wyzwania dnia codziennego wydają się ci przytłaczające, spróbuj suplementacji tych składników.

 

Organiczny, naturalny magnez, wraz z innymi ważnymi do jego wchłaniania i wykorzystania składnikami, znajdziesz w produkcie pH balans lub pH balans Plus.

Witaminy z grupy B zawarte są w Lactacholinie.

 

Obydwa te produkty można łączyć ze sobą, co przynosi jeszcze większą korzyć.

 

Jeżeli zaś czujesz, że potrzebujesz wsparcia dla swojej równowagi psychicznej, wypróbuj produkt Silne nerwy.

Silne nerwy Dr Jacobs 1.jpg

Dołącz do nas na:

  • Wix Facebook page

Dr. Jacob's Poland

ul. Kasprzaka 7 / U 1

01-211 Warszawa

Tel.: 22 490 94 30
 

Biuro i sklep firmowy czynne:

pon. - pt. w godz. 9.00 - 16.00

e-mail: biuro@drjacobs.pl  

Mapa dojazdu.

 

NIP 522 165 58 31  

Regon 012745096 

Współpraca handlowa

Test Zdrowia Dr. Jacob's

 

Strony internetowe: 

www.DrJacobs.pl   

www.sklep.DrJacobs.pl

www.ChiCafe.pl

Firma Dr. Jacob's Poland

jest bezpośrednim przedstawicielem

Dr. Jacob's Medical GmbH, Niemcy.

 

© 2015-2019 Dr. Jacob's Poland 

 

Katalog produktów

 

A_Katalog_2019_02_okładka_150x213.jpg

The products'

catalogue