Witamina słońca D3 Dr Jacobs 1.jpg

Witamina słońca D3

suplement diety

dla odporności, zębów i kości

produkt odpowiedni dla wegetarian

 

20 ml na 600 porcji dziennych po 800 j.m.

 

Witamina D powstaje w skórze pod wpływem promieni słonecznych. W naszej strefie geograficznej jest to możliwe od kwietnia do września w godz. 10-15 przy min. 15-minutowym dziennym eksponowaniu przynajmniej przedramion i nóg. Jeżeli jednak w tych miesiącach brak słońca, nie przebywamy na nim lub stosujemy kremy z filtrem (mogą one ograniczyć wytwarzanie witaminy D nawet o 90%), niski poziom witaminy D może już wczesną jesienią odbić się negatywnie na odporności. Przez pozostałą część roku wytwarzanie witaminy D w skórze praktycznie nie zachodzi. W naszym klimacie zbyt mała podaż witaminy D jest więc powszechna.

 

Zdolność wytwarzania witaminy przez skórę zmniejsza się także wraz z wiekiem, co może prowadzić do zmniejszenia wchłaniania wapnia, ważnego dla kości oraz funkcjonowania mięśni (witamina D bierze udział we wchłanianiu wapnia). O wiele więcej słońca do wytwarzania witaminy D w skórze potrzebują osoby ze śniadą oraz ciemną cerą.

 

Żywność niskiej jakości oraz wysoko przetworzona może nie zapewniać odpowiedniej ilości witaminy D. A i przy dobrym odżywianiu pokarmy mogą zapewnić zwykle tylko ok. 30% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Dlatego tak ważna jest jej suplementacja.

 

Tylko jedna kropla Witaminy słońca zawiera aż 800 j.m. witaminy D3. Jest to ilość zapewniająca odpowiedni poziom tej witaminy nawet u osób z zupełnym brakiem jej endogennego wytwarzania.

 

Witamina D ma naukowo potwierdzony korzystny wpływ na zdrowie:

 

  • dla prawidłowego funk­cjonowania układu odpor­nościowego,

  • dla utrzymania zdrowych kości i zębów,

  • przyczynia się do normal­nego wzrostu i rozwoju kości u dzieci,

  • dla utrzymania prawidło­wej funkcji mięśni,

  • dla dobrego wchłaniania wapnia oraz fosforu,

  • dla prawidłowego pozio­mu wapnia we krwi,

  • bierze udział w prawidłowych podziałach komórek.

 

Kropla Witamina słońca D3 zawiera 20 μg, co jest równowartością 800 j.m. witaminy D i stanowi 400% zalecanej porcji dziennej (RWS).

 

Wiek             Zalecane dzienne spożycie witaminy D*  

Dzieci od 1 do 10 roku życia         5 μg** = 200 j.m.*** 

Osoby powyżej 11 roku życia                 5 μg = 200 j.m.

Kobiety w ciąży i karmiące                   5 μg = 200 j.m. 

 

*przy braku syntezy endogennej; **mikrogram;

*** jednostka międzynarodowa (international unit) określająca ilość substancji aktywnej

.

A Bez-Wege-G-L-S-C.png
Witamina słońca D3 Dr Jacobs tabela.jpg

Porcja zalecana do spożycia w ciągu dnia dla osób powyżej 1. roku życia: 1-2 krople dzien­nie na łyżeczce.

 

Okres ciąży i karmienia - 1-2 krople (przyjmowanie preparatów z witaminą D podczas ciąży oraz karmienia powinno być skonsultowane z lekarzem).

Osoby otyłe i z przewlekłymi stanami zapalnymi mają większe zapotrzebowanie na witaminę D - należy skonsultować się z lekarzem.

 

Dla dzieci do 11 roku życia Witamina słońca D3 nie powinna być przyjmowana razem z innymi produktami zawierającymi witaminę D.

 

U dzieci do 1. roku życia stosować pod kontrolą lekarza.

W przypadku połykania kropli produktu, zawartość bioaktywnej witaminy E może u niektórych osób powodować poczucie lekkiego "drapania" w gardle.

 

 

 

Składniki: olej MCT (z kokosa, 95%), przeciwutleniacz: tokoferol (naturalna witamina E), cholekalcyferol (witamina D3).

 

Produkt odpowiedni dla wegetarian - w przeciwieństwie do innych produktów z witaminą D3, ta zawarta w produkcie Witamina słońca D3 pozyskiwana jest z lanoliny z wełny owczej (ekstrahowana za pomocą naświetlania promieniami UV).

 

Bezpieczniejszy dla alergików - Witamina słońca D3, w przeciwieństwie do innych produktów z witaminą D rozpuszczoną w oleju, zawiera wysokiej jakości olej MCT, a nie np. arachidowy (z orzeszków ziemnych).

​Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia.

Przechowywać w szczelnie zamkniętym opakowaniu w sposób niedostępny dla małych dzieci. Po otwarciu przechowywać w temperaturze 10 do 25 °C, ale nie w lodówce. Chronić przed światłem słonecznym. Zużyć w ciągu 6 miesięcy. Suplement diety nie może być stosowany jako substytut (zamiennik) zrównoważonej diety. Ważna jest zrównoważona dieta oraz zdrowy tryb życia.

Olej MCT

W produktach Dr. Jacob’s z witaminami A, D, E i K w płynie stosujemy frakcję kwasów tłuszczowych MCT, pozyskiwaną z oleju kokosowego. W przeciwieństwie do samego oleju kokosowego, bogatego w nasycone kwasy tłuszczowe, które, jako produkt spożywczy, nie są korzystne dla zdrowia, średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe MCT mają wiele korzystnych właściwości zdrowotnych oraz dietetycznych, z których wiele jest potwierdzona naukowo. Jedną z nich jest to, że MCT nie wpływa negatywnie na profil lipidowy krwi i nie zwiększa ryzyka wystąpienia chorób układu krążenia.

 

Zastosowanie MCT ma bardzo korzystny wpływ na trwałość witamin rozpuszczonych w tym oleju. W porównaniu z innymi olejami, MCT ma także znacznie większą odporność na jełczenie. Dzięki temu witaminy Dr. Jacob’s mogą mieć maksymalny dopuszczalny termin przydatności do spożycia (2 lata) i zachowują świeżość długo od momentu pierwszego otwarcia buteleczki. Olej MCT nie ma smaku, co jest ważne w przypadku podawania witamin małym dzieciom.

 

Nie należy przekraczać  zalecanej dziennej porcji do spożycia. Przechowywać w sposób niedostępny dla małych dzieci. Suplement diety nie może być stosowany jako substytut (zamiennik) zrównoważonej diety.
 

 

Informacje o witaminie D

 

Ocenia się, że ok. 80-100% dobowego zapotrzebowania na witaminę D3 pochodzi z biosyntezy w skórze, a tylko w niewielkim stopniu wspomagane jest przez źródła pokarmowe. Dieta bazująca na żywności niskiej jakości lub wysoce przetworzonej praktycznie nie zawiera tej witaminy.

 

Witamina D powstaje w skórze pod wpływem promieni słonecznych (wytwarzanie endogenne). W naszej strefie geograficznej jest to możliwe od kwietnia do września w godz. 10-15 przy min. 15-minutowym dziennym eksponowaniu przynajmniej przedramion i nóg. Nadmiar witaminy D wytworzonej w ten sposób magazynowany jest w tkance tłuszczowej i uwalniany do krwiobiegu przez około dwa miesiące. Jeżeli jednak w tych miesiącach brak słońca, nie przebywamy na nim lub stosujemy kremy z filtrem (mogą one ograniczyć wytwarzanie witaminy D nawet o 90%), niski poziom witaminy D może już wczesną jesienią może być niewystarczający dla wsparcia odporności. Skóra o bardzo ciemnej karnacji produkuje witaminę D około sześciu razy wolniej, na skutek pochłaniania promieniowania UV przez melaninę. Przez pozostałą cześć roku wytwarzanie witaminy D w skórze praktycznie nie zachodzi. W naszym klimacie zbyt mała endogenna podaż witaminy D jest więc powszechna.

 

Zdolność wytwarzania witaminy przez skórę zmniejsza się także wraz z wiekiem, co może prowadzić do braku wsparcia dla wchłaniania wapnia, ważnego dla kości oraz funkcjonowania mięśni (witamina D bierze udział we wchłanianiu wapnia).

 

Zbyt mało witaminy D

Przyczyny niewystarczającej ilości witaminy D to mała jej ilość w diecie oraz zbyt mała ekspozycja na słońce. Jednak przyczyną mogą być także różne zaburzenia wchłaniania lub przemiany witaminy D w wątrobie i nerkach, w jej aktywne biologicznie metabolity.

Kliknij na zdjęcie, aby przejść do artykułu o witaminie D w Czytelni

 

Witamina słońca D3 Dr Jacobs 1.jpg