Wpływ pokarmów na pH organizmu

 

Smak danego produktu i jego pH wcale nie odzwierciedla rzeczywistego oddziaływania na pH organizmu. Słodki cukier zakwasza, a kwaśna cytryna ma działanie zasadowe, gdyż zawiera dużo cytrynianów - w ustach jest bardzo kwaśna, ale cytryniany uwalniają w komórkach minerały zasadowe, które neutralizują kwasy.

Produkty bardzo zasadotwórcze pH 9,0 do 8,1

cytryna, limonka, arbuz, pieprz cayenne, suszone daktyle i figi, limonki, mango, morele suszone, melony, papaja, pietruszka, winogrona bezpestkowe, rzeżucha, botwina, wodorosty morskie, szparagi, cykoria, kiwi, winogrona pestkowe słodkie, marakuja, gruszki słodkie, ananas, rodzynki, świeże soki warzywne niesłodzone.

Pokarmy pH 01.jpg

Średnio zasadotwórcze pH 8,0 do 7,1

jabłka słodkie, morele, kiełki lucerny, awokado, banany dojrzałe, jagody, pomidory słodkie, marchew, seler, porzeczki, świeże daktyle i figi, czosnek, agrest, winogrona mało słodkie, grejpfruty, zioła (świeże, zielone), sałata, nektarynki, brzoskwinie słodkie, gruszki mało słodkie, groszek zielony słodki świeży, dynia, szpinak, jabłka kwaśne, pędy bambusa, fasolka szparagowa zielona świeża, buraki, brokuły, kapusta, winogrona kwaśne, jarmuż, kalarepa, sałata lodowa, pomarańcze, pasternak, brzoskwinie mniej słodkie, maliny, truskawki, kabaczki, kukurydza słodka świeża, rzepa, ziemniaki w mundurkach, ocet winny.

Pokarmy pH 02.jpg
Pokarmy pH 03.jpg

Słabo zasadotwórcze pH ok. 7,0

migdały, karczochy, brukselka, zielona herbata, wiśnie, orzech kokosowy świeży, ogórki, bakłażany, miód, por, grzyby, oliwki świeże, cebula, chrzan, sól morska, przyprawy, żółtko gotowane na miękko, mleko kozie surowe, oliwa, kalafior, rabarbar, soja (ziarno), sezam nasiona, mleko sojowe, kiełki zbóż, tofu, pomidory małosłodkie.

Pokarmy pH 04.jpg

Produkty neutralne pH ok. 7

woda, masło świeże niesolone, śmietana, margaryna, mleko krowie świeże, oleje roślinne (oprócz oliwy), serwatka, jogurt naturalny.

Pokarmy pH 05.jpg

Słabo kwasotwórcze pH ok. 7

otręby, nerkowce, chleb graham, żurawina, fruktoza, miód, fasola, soczewica, mleko homogenizowane, musztarda, orzeszki pistacjowe, kakao, nasiona słonecznika i dyni, borówki, orzechy włoskie, oliwki konserwowe, fasola ziarno suche, mleko kozie homogenizowane, śliwki świeże i suszone, chleb razowy pełnoziarnisty.

Pokarmy pH 06.jpg

Średnio kwasotwórcze pH 6,9 do 6,0

ryby, soki z cukrem, chleb żytni, płatki zbożowe i kukurydziane, owoce morza, wino, jogurt słodzony, gryka, sery pleśniowe, jaja na twardo, ketchup, majonez, makaron pełnoziarnisty, orzeszki ziemne, ziemniaki gotowane, popcorn, ryż basmati i brązowy, sos sojowy.

Pokarmy pH 07.jpg

Bardzo kwasotwórcze pH 5,9 do 5,0

sztuczne słodziki, czerwone mięsa, drób, wątróbka, kiełbasy, wędliny, szynka, sery żółte, biała mąka, makaron z semoliny, chleb pszenny, ryż biały, ciastka, cukier, cukier brązowy, czekolada, słodkie napoje gazowane, budyń, galaretki, żelki, dżemy, kawa, herbata czarna, piwo, likiery, sól.

Pokarmy pH 08.jpg